Σωματική Επικοινωνία . Η Γλώσσα του Σώματος.

body-language-signals

(παρακολουθήστε το σεμινάριο στις 27 Ιανουαρίου 2024.

Πληροφορίες https://shorturl.at/wzIT0 )

Έρευνα Μελέτη : Γιώργος Παπατριανταφύλλου.

Σωματική Επικοινωνία. Βασικές Αρχές.

  • Στα 4 πρώτα λεπτά σχηματίζουμε το 90% της άποψης μας για τον άνθρωπο με τον οποίο γνωριζόμαστε , άποψη την οποία διατηρούμε  για πάντα .
  • Το 93% της επιτυχίας διείσδυσης των μηνυμάτων μίας παρουσίασης , έγκειται στη εξωλεκτική επικοινωνία ( δηλαδή όχι στο τι λέμε αλλά στο πως ; το λέμε )

55 – 38 – 07

Τα ποσοστά της αποτελεσματικότητας ενός μηνύματος σε μία πρόσωπο με πρόσωπο συνάντηση.

55% προέρχεται από τις εκφράσεις του προσώπου.

38% τις μη λεκτικές πλευρές της ομιλίας ( ένταση – τόνος – χροιά – ποιότητα ).

7% από την ομιλία καθεαυτήν.

Σωματική Επικοινωνία. Βασικές Αρχές.

Τον σπουδαιότερο ρόλο όταν λέμε κάτι, παίζει η έκφραση μας και όχι τόσο αυτό καθεαυτό που λέμε.

Οι χειρονομίες οι στάσεις και οι κινήσεις μας λένε μία ιστορία την ώρα που η φωνή μπορεί να λέει μία άλλη.

Η επικοινωνία χωρίς λόγο , ονομάζεται Σωματική Επικοινωνία , Unspoken Communication .

Στη σωματική επικοινωνία εμπλέκονται οι επιστήμες της ψυχολογίας , της κοινωνιολογίας , της ανθρωπολογίας , της γλωσσολογίας .

Οι νέοι τομείς της κηνισιολογίας και της παραγλωσσολογίας δημιουργήθηκαν για να προσφέρουν γνώση στα εργαστηριακά πειράματα της σωματικής επικοινωνίας .

Eye Contact .

Η ένταση του βλέμματος είναι στο μέγιστο βαθμό όταν δύο άνθρωποι κοιτάζουν ο ένας τον άλλον .

Η παρατεταμένη βλεμματική επαφή , θεωρείται επίδειξη ανωτερότητας , έλλειψη σεβασμού , απειλητική στάση και τάση προσβολής του άλλου .

Η πολύ λίγη βλεμματική επαφή δηλώνει έλλειψη προσοχής .

Η απόσυρση της βλεμματικής επαφής με το χαμήλωμα των ματιών θεωρείται σημάδι υποταγής .

Λίγα δευτερόλεπτα περισσότερο εάν κοιτάξουμε κάποιον είναι ένδειξη πως έλκει το ενδιαφέρον μας .

Κοιτάζουμε περισσότερο τους άλλους όταν ακούμε και όχι όταν μιλάμε .

Όταν το βλέμμα των ανθρώπων αποσπάται από τον ομιλητή , κοιτούν αριστερά ή δεξιά αυτού .

Αυτοί που στρέφουν το βλέμμα τους αριστερά συνήθως είναι καλλιτέχνες ή οραματιστές με μεγάλη φαντασία .

Αυτοί που στρέφουν το βλέμμα τους δεξιά έχουν επιστημονική εκπαίδευση και έχουν μικρότερη οπτική φαντασία .

Παρατεταμένο κοίταγμα χωρίς ανοιγοκλείσιμο των βλεφάρων χρησιμοποιείται από εκείνους που θέλουν να επιβληθούν να απειλήσουν , να εκφοβίσουν ή να επηρρεάσουν τους άλλους .

Κοίταγμα πρός τα κάτω σημαίνει στενοχώρια .

Μάτια παγωμένα ανοιχτά σημαίνει φόβο .

Γρήγορες σαρωτικές κινήσεις των ματιών σημαίνει αναστάτωση .

Παρατεταμένη βλεμματική επαφή από εμάς σημαίνει επιθετικότητα.

Τα μάτια μας είναι σαν κάτι περισσότερο από ένα παράθυρο στην ψυχή .

Συμπαθούμε περισσότερο τους ανθρώπους με μεγάλες κόρες έναντι αυτών με μικρότερες .

Όταν βλέπουμε κάτι ενδιαφέρον οι κόρες μας διαστέλλονται.

Μία ταχεία κίνηση των φρυδιών πρός τα επάνω , με συνοδευτικό χαμόγελο δείχνει ευχαρίστηση πρός το πρόσωπο που μιλάμε .

Οι πρώτες στιγμές μίας γνωριμίας δημιουργούν εκφράσεις στα πρόσωπα των άλλων .

Στα πρώτα λεπτά μίας γνωριμίας βγάζουμε συμπεράματα για τον χαρακτήρα των άλλων την προσωπικότητα τους , την πνευματικότητα τους , την εξυπνάδα τους , τις προσωπικές τους συνήθειες ……….

Face Contact.

Η πιό θετική έκφραση του προσώπου είναι το χαμόγελο .

Φανερώνει ευχαρίστηση ή ευτυχία , ασφάλεια ,διασκέδαση .

Ακόμα και σε δύσκολες στιγμές εάν χαμογελάσουμε με πρόκληση , αισθανόμαστε καλύτερα .

Οι γυναίκες χαμογελούν περισσότερο από τους άνδρες , λόγω αυξημένης κοινωνικότητας .

Τ πρόσωπο υποδεικνύει :

Ευτυχία = χαμόγελο.

Λύπη = έλλειψη έκφρασης .

Αηδία = στένεμα των βλεφάρων , γκριμάτσα του στόματος , αποστροφή του κεφαλιού .

Θυμό = αλλαγή χρώματος προσώπου, ένταση ,τρίξιμο δοντιών .

Φόβο = πλατιά ανοιχτά μάτια , ανοιχτό στόμα , εφίδρωση .

Ενδιαφέρον = κεφάλι πρός το αντικείμενο του ενδιαφέροντος .

Head Contact .

To κεφάλι κιναίται όταν μιλάμε και όταν ακούμε.

Η πιό συχνή κίνηση του κεφαλιού είναι το νεύμα.

Το νεύμα δείχνει συμφωνία , επιβεβαίωση , επιδοκιμασία .

Κεφάλι ψηλά με ελαφριά κίνηση πρός τα πίσω = υπεροψία ή και επιθετική στάση .

Κεφάλι χαμηλώνει = υπακοή ή ταπεινότητα .

Κινήσεις του Σώματος .

Το ανασήκωμα των ώμων δείχνει = δεν ξέρω , δεν με ενδιαφέρει .

Ο θώρακας φουσκώνει = υπερηφάνεια / επίτευγμα .

Κινήσεις του Σώματος .

Ανοιχτές παλάμες = αλήθεια / τιμιότητα / υποταγή .

Χέρια στις τσέπες = τέχνασμα των ανδρών για να μην συμμετέχουν στη συζήτηση .

Όταν ένας καπνιστής σβήσει το τσιγάρο του νωρίτερα από ότι συνηθίζει , επιθυμεί να τελειώσει η συζήτηση.

Όποιος κοιτά πάνω από τα γυαλιά εκφοβίζει τους πάντες .

Τα γυαλιά στο πάνω μέρος του κεφαλιού = χαλαρός , νέος , άνετος .

Διαισθητικός είναι αυτός που μπορεί να εντοπίσει τις αντιφάσεις ανάμεσα στα λόγια κάποιου και στη σωματική του επικοινωνία.

Οι γυναίκες είναι πιό διαισθητικές από τους άντρες, σε ποσοστό 87% – 42%.

Αυτό συμβαίνει γιατί ο γυναικείος εγκέφαλος διαθέτει 14 – 16 περιοχές του εγκεφάλου που εκτιμούν τη συμπεριφορά των άλλων, σε αντίθεση με τους άντρες που έχουν 4-6.

Επτά στους δέκα ανθρώπους σταυρώνουν στο στήθος τους το αριστερό χέρι πάνω από το δεξί.

Οι κινήσεις του σώματος είναι έμφυτες.

Παρατηρήθηκαν ίδιες εκφράσεις του προσώπου σε ανθρώπους διαφορετικών πολιτισμών.

Οι άντρες όταν φορούν ένα παλτό παιρνούν πρώτα το δεξί τους χέρι ενώ οι γυναίκες περνούν πρώτα το αριστερό.Αυτό σημαίνει πως για τη συγκεκριμένη κίνηση οι άντρες χρησιμοποιούν το αριστερό ημισφαίριο και οι γυναίκες το δεξί .

Η εξελικτική προέλευση ορισμένων μορφασμών ανάγεται στο πρωτόγονο ζωικό μας παρελθόν.

Το τέντωμα των ρουθουνιών επιτρέπει σε περισσότερο αέρα να οξυγονώνει το σώμα όταν αυτό προετοιμάζεται για μάχη ή φυγή.

Τρείς βασικοί κανόνες για τη Σωματική Επικοινωνία.

  • Διαβάζετε δέσμες χειρονομιών.Προσπαθήστε να βγάζετε συμπεράσματα από διάφορες χειρονομίες.
  • Αναζητήστε τη συμφωνία λεκτικής και μή λεκτικής επικοινωνίας ( ο Φρόυντ απόρρησε όταν μία γυναίκα του μιλούσε για τον ευτυχισμένο γάμο της αλλά έπαιζε με τη βέρα της. Σε λίγο άρχισε να του αναλύει τα προβλήματα στη σχέση της).
  • Διαβάζετε τις χειρονομίες στα πλαίσια της κατάστασης.Σε μία στάση σφιχτά πόδια και χέρια και κατεβσμένο πηγούνι μπορεί να δείχνουν ότι το άτομο κρυώνει όμως η ίδια κίνηση απέναντισε έναν πωλητή δείχνει άρνηση.

Σωματική Επικοινωνία.Τα Χέρια.

Τα χέρια είναι τα πιό σημαντικά όργανα στη σωματική επικοινωνία γιατί έχουν τις περισσότερες συνδέσεις με τον εγκέφαλο από οποιοδήποτε άλλο όργανο.

Οι παλάμες δείχνουν τον βαθμό ειλικρίνειας.

Τα μικρά παιδιά που θέλουν να κρύψουν κάτι ή λένε ψέματα βάζουν τις παλάμες πίσω από την πλάτη. Ένας άντρας που λέει ψέματα βάζει τις παλάμες του στις τσέπες.

Παλάμη πρός τα πάνω καμία απειλή.

Παλάμη πρός τα κάτω = εξουσία.

Η κλειστή παλάμη με τον δείκτη προτεταμένο δίνει αρνητικά συναισθήματα.Οι άνθρωποι που το κάνουν αυτό είναι αγενείς και πολεμοχαρείς.

Η χειραψία προέρχεται από το αρχαίο παρελθόν μας, όταν οι άνθρωποι διαφορετικών φυλών προέκτειναν τα χέρια τους για να δείξουν πως δεν κρατούν όπλα.

Όταν θέλουμε με τη χειραψία να δείξουμε πως έχουμε την κυριαρχία η παλάμη κοιτά πρός τα κάτω.

Χειραψία υποταγής η παλάμη κοιτά πρός τα πάνω.

Η συμπαθητική χειραψία όταν οι παλάμες είναι παράλληλες και εφαρμόζετε η ίδια δύναμη που ασκείτε

Σωματική Επικοινωνία.Το Χαμόγελο.

Το φυσικό και αυθόρμητο χαμόγελο δημιουργεί ρυτίδες γύρω από τα μάτια .

Οι ανειλικρινείς άνθρωποι χαμογελούν μόνο με το στόμα.

Το ψεύτικο χαμόγελο τραβά πίσω μόνο τους μύες του στόματος .Κλασσικό και κακό το παράδειγμα του φωτογράφου που μας λέει να φωτογραφηθούμε λέγοντας …. τυρί.

Το αληθινό χαμόγελο τραβά τους μύες του στόματος και των ματιών.

Το χαμόγελο δημιουργεί θετικά συναισθήματα και θετικές αντιδράσεις.

Τα τέσσερα βασικά είδη χαμόγελου :

Χαμόγελο με σφιγμένα χείλη= αυτός που χαμογελά έχει ένα μυστικό που δεν θέλει να μοιραστεί.

Το στραβό Χαμόγελο = κρύβει σαρκασμό.

Χαμόγελο με Πεσμένο Σαγόνι = είναι προσποιητό και γίνεται για να διασκεδάσει κάποιους.

Το πλάγιο Χαμόγελο = κεφάλι χαμηλωμένο και στραμμένο αλλού και ανασηκωμένο βλέμμα = από τις γυναίκες για να κατακτήσουν έναν άνδρα.

Πειράματα με εγκεφαλογράφο έδειξαν πως ακόμα και τεχνητά χαμόγελα και γέλια προκαλούν αυθόρμητη ευτυχία.

Το χιούμορ καταπολεμά το άγχος.

Με το γέλιο ενεργοποιείται η ζώνη ευτυχίας στο αριστερό ημισφαίριο.

Σε πολλές κλινικές υπάρχει δωμάτιο του γέλιου. Είναι δωμάτια με βιβλία αστείων και ανεκδότων .Κάθε ασθενής περνώντας 30 – 60 λεπτά ημερησίως σε αυτό το δωμάτιο απολάμβανε εξαιρετικά γρήγορη ανάρωση.

Όταν ένας άνδρας λέει πως μία γυναίκα έχει καλή αίσθηση του χιούμορ δεν εννοεί πως αυτή λέει αστεία. Εννοεί πως γελά με τα δικά του αστεία.

Οι γυναίκες γελούν με τους άνδρες που βρίσκουν ελκυστικούς , ενώ οι άνδρες έλκονται από τις γυναίκες που γελούν μαζί τους.

Σωματική Επικοινωνία.Βραχίονες.

Όταν σταυρώνουμε τα χέρια μειώνεται δραματικά η αξιοπιστία μας.

Με σταυρωμένα χέρια μας θεωρούν απρόσιτους.

Σταυρωμένα χέρια στο στήθος δείχνει άνθρωπο που δεν εκδηλώνεται και δεν αφήνει κανέναν να τον πλησιάσει.

Όποιος έχει σταυρωμένα χέρια έχει αρνητική διάθεση.

Τα σταυρωμένα χέρια με σφιγμένες γροθιές δείχνουν εχθρικη διάθεση.

Οι άνθρωποι συνηθίζουν να καλύπτουν τα σημεία του σώματος τους που νιώθουν πιό ευάλωτα.

Σωματική Επικοινωνία.Χέρια – Αντίχειρες.

Ο εγκέφαλος συνδέεται με τα χέρια με τις περισσότερες νευρικές συνδέσεις από οποιοδήποτε άλλο μέρος του σώματος οι κινήσεις που κάνουμε με αυτά δίνουν ισχυρές ενδείξεις για τη συναισθηματική μας κατάσταση.

Η χρήση χειρονομιών τραβά την προσοχή και βοηθά τα άτομα να συγκρατήσουν περισσότερες πληροφορίες.

Το τρίψιμο των χεριών μεταξύ τους οι άνθρωποι δείχνουν τη θετική προσδοκία τους για κάτι.

Ο ενθουσιασμένος πωλητής μπαίνει στο γραφείο του διευθυντή τρίβοντας τα χέρια του και λέει με ενθουσιασμό «κλείσαμε μία μεγάλη παραγγελία».

Χέρια σφιγμένα σε ανασηκωμένη θέση δείχνουν εκνευρισμό ακόμα και άν το άτομο χαμογελά.

Η κίνηση στέγη σαν προσευχή , δείχνει προσπάθεια να μοιάσει το άτομο θεικό .Πρέπει να αποφεύγετε αν θέλετε να φανείτε πειστικοί γιατί λαμβάνετε ως κίνηση υπεροψίας.

Εκτός εάν είναι ενωμένα τα δάχτυλα στο ύψος του στήθους οπότε δείχνει πως έχουμε όλες τις απαντήσεις.

Κίνηση πιάτο.Το ένα χέρι πάνω από το άλλο και ακουμπά εκεί το πρόσωπο ώστε να φαίνεται ότι το κεφάλι είναι σε πιάτο. Συνηθίζεται από τις γυναίκες ως φλέρτ.

Τα χέρια πίσω από την πλάτη συνηθίζεται από βασιλείς – ηγέτες – αστυνομικούς σε ώρα περιπολίας .Η κίνηση αυτή βοηθά πολύ το άτομο όταν είναι σε κατάσταση στρές νιώθει σιγουριά και αυτοπεποίθηση. Η κίνηση δείχνει εξουσία- σιγουριά – αυτοπεποίθηση .

Τα χέρια μέσα στις τσέπες εκτός του αντίχειρα = αυταρχικότητα και αυτοπεποίθηση.

Μία κλασσική κίνηση όταν ακούμε κάποιο άσχημο νέο , είναι να κρύβουμε το πρόσωπο μας και με τα δύο μας χέρια, θεωρώντας πως έτσι θα αποκοπούμε από την πραγματικότητα.

Σωματική Επικοινωνία.

Τα χέρια μας δείχνουν και πότε λέμε ψέματα κυρίως σε συνεργασία με το πρόσωπο.

Λέμε ψέματα όταν ξεροκαταπίνουμε και τρίβουμε τη μύτη μας.

Οι πέντε συνηθισμένες χειρονομίες των ψευτών.

  • Κάλυψη του στόματος = υποσεινήδητα ο εγκέφαλος προσπαθεί να σταματήσει το ψέμα.
  • Το άγγιγμα της μύτης = στο ψέμα ο εγκέφαλος εκρίνει κετοχολαμίνες ( χημικές ουσίες ) που κάνουν τον βλεννογόνο της μύτη να διαστέλλεται, μέχρι που διογκώνεται και η μύτη γνωστό ως σύνδρομο πινόκιο.
  • Το τρίψιμο του ματιού = προσπάθεια του εγκεφάλου να σταματήσει την απάτη.
  • Ξύσιμο του λαιμού = αμφιβολία ή αβεβαιότητα = δεν είμαι σίγουρος πως συμφωνώ.
  • Το τράβηγμα του γιακά = η εξαπάτηση προκαλεί αύξηση της πίεσης και κατά συνέπεια αίσθηση φαγούρας στους ευαίσθητους ιστούς του προσώπου και του λαιμού.

Το χέρι στηρίζει το κεφάλι = ανία .Το  χέρι βοηθά το άτομο να μην αποκοιμηθεί.

Χάιδεμα του πηγουνιού = προσπαθώ να πάρω απόφαση.

Οι πιό καθημερινές κινήσεις :

  • Γνέψιμο = ξεκινάμε γιά υπόκλιση και σταματάμε στο μέσο = εξαιρετική κίνηση , εργαλείο πειθούς. Ενθαρρύνει την συμφωνία και τη συνεργασία.
  • Το κούνημα του κεφαλιού έχει τις ρίζες της στην εποχή του θηλασμού. Σημαίνει όχι.
  • Τα χέρια στους γοφούς μας κάνουν να φαινόμαστε πιό μεγαλόσωμοι και αξιοπρόσεκτοι επειδή καταλαμβάνουμε περισσότερο χώρο.

Κινήσεις των ματιών.

Αύξηση του μεγέθους της κόρης σχετίζεται άμεσα με την πνευματική δραστηριότητα και ειδικά με την επίλυση προβλημάτων, φτάνοντας στη μέγιστη διαστολή όταν το άτομο βρίσκει τη λύση.

Οι άνθρωποι κρίνουν τα φωτομοντέλα ως πιο ελκυστικά α η φωτογραφία έχει τροποποιηθεί ώστε να δείχνει τις κόρες των ματιών μεγαλύτερες.

Αυτή είναι μία αποτελεσματική μέθοδος για να αυξηθούν οι πωλήσεις οποιουδήποτε προιόντος χρησιμοποιεί μία μεγενθυμένη φωτογραφία προσώπου όπως είναι τα γυναικεία καλλυντικά ,τα προιόντα μαλλιών και τα ρούχα.

Η Revlon κατάφερε να αυξήσει τις παραγγελίες καταλόγου των κραγιών κατά 45% μεγαλώνοντας το μέγεθος της κόρης στα μάτια των φωτομοντέλων.

Η διαστολή της κόρης των ματιών είναι εμφυτευμένη στον εγκέφαλο και συμβαίνει εντελώς αυθόρμητα.

Οι Αρχαίοι Κινέζοι έμποροι πολύτιμων Λίθων χρησιμοποιούσαν το διάβασμα της κόρης του ματιού, στα μάτια των αγοραστών όταν παζάρευαν τις τιμές.

Ένα αρχαίο ρητό λέει : « όταν μιλάς με κάποιον να τον κοιτάζεις στα μάτια ».Το πιο σωστό είναι να τον κοιτάζουμε στις κόρες των ματιών.

Οι άνθρωποι είναι τα μόνα πρωτεύοντα με τονισμένο το ασπράδι των ματιών, το οποίο και ονομάζεται σκληρός χιτώνας.

Η κατεύθυνση του βλέμματος σχετίζεται με συναισθηματικές καταστάσεις.

Οι γυναίκες έχουν περισσότερο ασπράδι και ως έκ τούτου διαβάζουν καλύτερα τη διαστολή των κορών.

Το ανασήκωμα των φρυδιών να τα σηκώνεται πάντα σε ατόμα που συμπαθείτε και θέλετε να σας συμπαθήσουν και αυτά.

Γίνεται ανταλλαγή μηνυμάτων.

Το ανασήκωμα δείχνει υποταγή και αρχικά φόβο.

Οι γυναίκες δημιουργούν ένα μωρουδίστικο πρόσωπο.

Όταν το βλέμμα κάποιου αιχμαλωτίζει το δικό μας για περισσότερο από τα δύο τρίτα του συνολικού χρόνου, τότε ή μας βρίσκει ελκυστικούς και ενδιαφέροντες οπότε θα έχει διεσταλμένες κόρες ή ότι είναι εχθρικός απέναντι μας και μας προκαλεί ,  οπότε οι κόρες θα έχουν συσταλεί.

Το πλάγιο βλέμμα δείχνει ενδιαφέρον , αβεβαιότητα ή εχθρότητα.

Όταν συνδυάζεται με ελαφρώς ανασηκωμένα φρύδια ή χαμόγελο φανερώνει ενδιαφέρον .

Αν συνδυάζεται με χαμηλωμένα φρύδια , αυλακωμένο μέτωπο ή άκρες των χειλιών στραμμένες προς τα κάτω φανερώνει καχύποπτη , εχθρική ή επικριτική στάση.

Στις συνεντεύξεις ως υποψήφιοι για πρόσληψη θα πρέπει να δημιουργήσουμε έντονη οπτική επαφή με τον συνομιλητή μας και να την διατηρήσουμε μέχρι να καθίσουν.

Στα πρώτα βήματα της συνέντευξης αναταλλάξτε χειραψία και μετά δώστε στον συνομιλητή σας 2- 3 δευτερόλεπτα για να σας εξετάσει από πάνω έως κάτω.

Σκύψτε για να ανοίξετε τον χαρτοφύλακα, για να κρεμάσετε το παλτό σας ή για να σύρετε μία καρέκλα προς το μέρος σας.

Πωλητές με τη στρατηγική αυτήν αύξησαν κατακόρυφα τις πωλήσεις τους.

Η χρήση του κατάλληλου βλέματτος προσδίδει αξιοπιστία.

Ζωτικός χώρος είναι ο προσωπικός χώρος γύρω από κάθε άτομο που χρησιμοποιείτε ως προέκταση του.

Περιλαμβάνει το χώρο για τα προσωπικά του αντικείμενα καθώς και καθορισμένο χώρο γύρω από το ίδιο του το σώμα.

Ζώνη οικειότητας : 15 – 45 εκατοστά.Σε αυτήν επιτρέπουμε να μπούν μόνο όσοι έχουν στενή συναισθηματική επαφή μαζί μας.

Προσωπική ζώνη : 46 – 1,22 .Απόσταση που κρατάμε σε κοινωνικές εκδηλώσεις από τους άλλους.

Κοινωνική ζώνη : 1,23 – 3,60 .Απόσταση που κρατάμε από αγνώστους από ανθρώπους που δεν γνωρίζουμε καλά.

Δημόσια ζώνη :  Από 3,60 και πάνω.Όταν απευθυνόμαστε σε μία μεγάλη ομάδα ατόμων.

Όσο πιο κοντά συναισθηματικά νιώθουν δύο άτομα μεταξύ τους , τόσο πιο κοντά στέκονται ο ένας τον άλλο.

Ο άνετος τύπος που χτυπά τους πάντες φιλικά στις πλάτες και τους αγγίζει γίνεται αντιπαθής γιατί παραβιάζει τον ζωτικό χώρο των άλλων.

Όταν κάποιος άνθρωπος λέει ψέματα :

Άνω μισό του σώματος = άγγιγμα της μύτης, τρίψιμο ματιών , σφίξιμο μπράτσων πολυθρόνας, αναψοκοκίνισμα, εφίδρωση , τρέμουλο της φωνής, παίξιμο με στυλό – μολύβια

Σέρνει τα πόδια του.

Τινάζει απότομα τα δάχτυλα του.

Σταυρώνει και ξεσταυρώνει τα πόδια του.

Οι άνθρωποι που κάνουν μικρά και γρήγορα βήματα προσέχουν ιδιαίτερα τις λεπτομέρειες.

Oι άνθρωποι που κάνουν μεγάλα βήματα αρέσκονται στις αποφάσεις συνοπτικών διαδικασιών.

Τα άτομα που στηρίζουν το σώμα τους στα δύο τους πόδια είναι συνήθως ασφαλή άτομα.

Οφθαλμικές κινήσεις  

Οι κινήσεις των οφθαλμών, διακρίνονται απο :

  • την κατεύθυνση του βλέμματος
  • το είδος και τη διάρκεια της ματιάς
  • το είδος και τη διάρκεια της.

Σύμφωνα με την ερευνητική μελέτη.

  • Το βλέμμα που σχηματίζει ισοσκελές τρίγωνο μεταξύ ματιών και μετώπου εκφράζει σοβαρότητα και ρεαλισμό γιαυτό και ονομάζεται επαγγελματικό.
  • Όταν το τρίγωνο αντιστραφεί και η κορυφή μετατοπιστεί απο το μέτωπο στα χείλη μιλάμε για το κοινωνικό βλέμμα.

Κινήσεις αποφυγής .

Προσβάλλουμε όταν απευθύνουμε τον λόγο και δεν κοιτάμε τον άνθρωπο.

Όταν σηκώνουμε το πηγούνι και τη μύτη γινόμαστε αντιπαθείς.

Όταν παίζουμε το στόμα και τα φρύδια απωθούμε.

Κινήσεις και ερμηνείες ( γενικό ) .

Ανειλικρίνεια = γρήγορη ομιλία, αλλαγή της φωνής, ιδρώτας, τρεμούλιασμα.

Ανία = απλανές βλέμμα, σταύρωμα και ξεσταύρωμα των ποδιών και των χεριών, τέντωμα, αφηρημένο μουτζούρωμα.

Θυμός = τέντωμα των δαχτύλων, σφιγμένες γροθιές, υπερένταση, κοκκίνισμα του προσώπου, ανεξέλεγκτες κινήσεις των χεριών.

Απογοήτευση = αναστεναγμοί, χέρια στο κεφάλι, γκριμάτσες.

Κατάθλιψη = άτονη, χαμηλόφωνη ομιλία, παραμέληση της υγιεινής και της εμφάνισης, χαμηλωμένα μάτια, χαμηλόφωνη ομιλία, αργές κινήσεις.

Αναποφασιστικότητα = άνοιγμα κλείσιμο του στόματος χωρίς ομιλία, κλίση του κεφαλιού αριστερά δεξιά, ματιές απο το ένα αντικείμενο στο άλλο.

Νευρικότητα = σφιγμένο κορμί, δάγκωμα των χειλιών, χαμηλωμένο βλέμμα, ιδρώτας.

Ηγεσία / ηγέτης = περιβάλλονται πάντα απο άλλους, έχουν δυνατή χειραψία, κοιτούν τους άλλους στα μάτια, στρέφουν το σώμα τους προς τον συνομιλητή τους, καθοδηγούν τη συζήτηση, είναι σε φόρμα και αθλούνται, ντύνονται συντηρητικά , κοιτούν τους άλλους στα μάτια.

Σύγχυση = επανάληψη λέξεων, επανάληψη κινήσεων, αντιφατική ή άστατη συμπεριφορά.

Φόβος = γουρλωμένα μάτια, βαριά αναπνοή, ουρλιαχτό, γλείψιμο των χεριών, νευρικές κινήσεις, ματιές τριγύρω.

Τα πόδια .

Όλα τα μέλη του σώματος λειτουργούν ως όργανα επικοινωνίας, η γλώσσα όμως των ποδιών θεωρείται ως η πιο αξιόπιστη.

Σταυρωμένα πόδια = αμυντική διάθεση.

Σταυρωμένο πόδι προς τον συνομιλητή = στάση θετική.

Σταυρωμένο πόδι προς την αντίθετη πλευρά = στάση αρνητική.

Ανοιχτά πόδια κάτω από το κάθισμα και βραχίονες ακουμπισμένους στα χέρια της καρέκλας =ανασφάλεια / αβεβαιότητα.

Το πρόσωπο .

Το πρόσωπο είναι το μέρος του σώματος που κοιτάμε περισσότερο όταν μιλάμε σε κάποιον.

Τα έξι βασικά συναισθήματα που εκφράζει το πρόσωπο είναι :

Χαρά.

Έκπληξη.

Φόβος.

Θυμός.

Λύπη.

Αηδία.

Γενικά :

Οι κινήσεις μας είναι ο καθρέφτης της κουλτούρας μας .

Εξαρτώνται από πέντε παράγοντες :

  • Την καταγωγή μας.
  • Την κουλτούρα.
  • Την κοινωνική μας θέση.
  • Την ψυχική κατάσταση.
  • Το περιβάλλον τη δεδομένη στιγμή.

Οι κινήσεις στα δύο φύλα διαφέρουν σε αρκετά σημεία.

Οι άντρες βάζουν το χέρι στη μέση τους δέκα φορές περισσότερες από τις γυναίκες.

Οι άντρες βάζουν συχνότερα το χέρι στον κρόταφο.

Οι γυναίκες όταν ετοιμάζονται να μιλήσουν ανεβάζουν τα μανίκια.

Εξοικειωθείτε με την εικόνα σας.

Έτσι θα καταλάβετε την αντίδραση των άλλων όταν σας βλέπουν.

Όσο μεγαλύτερο λεξιλόγιο έχει κάποιος τόσο περισσότερες κινήσεις κάνει.

Στάση Συστολής = συμεριφορά υποταγής.Κεφάλι μαζεμένο ή σκυφτό, ώμοι χαμηλωμένοι, κορμός καμπουριάζει, μπράτσα κολλημένα στο σώμα, πόδια σταυρωμένα.

Στάση έκτασης = συμπεριφορά επιβολής.πηγούνι και κεφάλι ψηλά, αγκώνες ανοιχτοί, στέρνο σε έκταση , μπράτσα και πόδια ανοιχτά

Στάση προσέγγισης = συμμετοχική συμπεριφορά. Κεφάλι προτεταμένο , λαιμός τεντωμένος, κορμός σκύβει πρός τα εμπρός. Χέρια ανοιχτά , το ένα πόδι βρίσκεται μπροστά.

Στάση Απόρριψης = αρνητική συμπεριφορά. Το κεφάλι πίσω, χέρια σε αμυντική στάση, κορμός γυρισμένος στο πλάι, το βάρος πέφτει πίσω.

Οι κινήσεις μας είναι ο καθρέφτης της κουλτούρας μας.

Η σημαντικότητα της σωματικής επικοινωνίας.

Ακόμα και όταν μιλάμε στο τηλέφωνο και εξηγούμε σε κάποιον κάνουμε κινήσεις.

Δεν μπορούμε να φωνάξουμε ζήτω κέρδισα με τα χέρια κατεβασμένα.

Δεν μπορούμε να πούμε είμαι σε μεγάλη φόρμα, καμπουριάζοντας.

Δεν μπορούμε να πούμε είμαι ένας ανοιχτός άνθρωπος , με κλειστά χέρια.

Ο Γιώργος Παπατριανταφύλλου , πραγματοποιεί σεμινάρια λύσεων με προσωπικές συνεδρίες και ομαδικά σεμινάρια

Γεώργιος Ι. Παπατριανταφύλλου

Ο Γιώργος Παπατριανταφύλλου είναι ο Συγγραφέας των βιβλίων , Προγράμματα Δημοσίων Σχέσεων εκδόσεις Σταμούλης 2008 και Εταιρική Εικόνα εκδ. Σταμούλης 2011 μέλος του δσ της ΕΕΔΣ ( Ελληνική Εταιρεία Δημοσίων Σχέσεων / το επιστημονικό σωματείο των Δημοσίων Σχέσεων στην Ελλάδα  )  Διδάσκει Δημόσιες Σχέσεις και Διοίκηση Επιχειρήσεων σε στελέχη επιχειρήσεων και φοιτητές  gpappr@gmail.com

Ο Γιώργος Παπατριανταφύλλου ,

διδάσκει Δημόσιες Σχέσεις και Διοίκηση Επιχειρήσεων , στην εταιρεία Kariera www.kariera.gr  μέλος του διεθνούς  δικτύου Career Builder www.careerbuilder.com το οποίο παρέχει υψηλού επιπέδου εκπαίδευση σε στελέχη επιχειρήσεων παγκοσμίως και βοηθά ευρύτερα τα στελέχη να αναπτύξουν την καριέρα τους . Ο Γιώργος Παπατριανταφύλλου είναι στον τομέα των  Kariera Business Seminars  , από το 1999 .Σεμινάρια μας http://goo.gl/b4SIA

Γεώργιος Ι. Παπατριανταφύλλου

Ειδικός Επικοινωνιολόγος – Coach – Trainer

Καθηγητής Διοίκησης Επιχειρήσεων κ’

Ανάπτυξης Ανθρωπίνου Δυναμικού

Μέλος του Δ/Σ της Ελληνικής Εταιρείας Δημοσίων Σχέσεων

Συγγραφέας των Βιβλίων Προγράμματα Δημοσίων Σχέσεων / Εταιρική Εικόνα

E-mail :gpappr@gmail.com

E-mail :gpappr@icloud.com

Ε- mail : info@minobi.gr

—————————————————————-

Research Study: George Papatriantafyllou.
Study on Physical Contact.
George I. Papatriantafyllou.
Physical Epikoinonia.Vasikes Authorities.
55 – 38 – 07
The rates of the effectiveness of a message in a face to face meeting.
55% comes from facial expressions.
38% non-verbal aspects of speech (intensity – tone – tone – quality).
7% from the speech itself.
Physical Contact. Basic principles.
The most important role when we say something, playing our expression and not so much in itself we say.
Our attitudes gestures and movements tell a story while his voice may be telling another.
Communication without reason, called Bodily Contact, Unspoken Communication.
Physical contact involved sciences of psychology, sociology, anthropology, linguistics.
The new areas of kinisiologias and paraglossologias created to provide knowledge in laboratory experiments of physical contact.
Eye Contact.
The intensity of the look is the utmost when two people look at each other.
Prolonged eye contact is considered demonstration of superiority, disrespect, threatening attitude and tendency to challenge each other.
Very little eye contact indicates lack of attention.
The withdrawal of eye contact with the lowering of the eyes is considered a sign of submission.
A few seconds longer if we look at someone is a sign that attracts our interest.
We look more others when we hear and not when they speak.
When the eyes of people detached from the speaker, look left or right of it.
Those who are turning their gaze left usually artists or visionaries with great imagination.
Those who turn their gaze right have a scientific education and have less visual imagination.
Long looking without blinking used by those who want to impose to threaten, intimidate or influence others.
Looking downwards means heartache.
Eyes frozen open means fear.
Quick sweeping eye movements mean inconvenience.
Prolonged eye contact from us means aggression.
Our eyes are like more than just a window to the soul.
We like most people with large pupils over those with less.
When we see something interesting that our pupils dilate.
A rapid movement of the eyebrows upwards with an accompanying smile shows pleasure to the person speak.
The first moments of an encounter create expressions on the faces of others.
In the first minutes of an encounter remove symperamata the character of others their personality, their spirituality, their intelligence, their personal habits ……….
Face Contact.
The most positive facial expression is smile.
Indicates pleasure or happiness, security, fun.
Even in difficult times if smile with challenge, we feel better.
Women smile more than men, due to increased sociability.
T person indicates:
Happiness = smile.
Sadness = lack of expression.
Disgust = narrowing of the eyelids, grimace oral aversion head.
Anger = change facial color, intensity, grit teeth.
Fear = wide open eyes, open mouth, sweating.
Interestingly = head towards the object of interest.

Head Contact.
To head kinaitai when we speak and when we listen.
The most frequent head movement is the nod.
The nod indicates agreement, confirmation, applause.
Head high with a slight movement backwards = arrogance or aggressive attitude.
Head lowered = obedience or humility.
Movements of the body.
The lifting of the shoulders show = do not know, do not care.
The chest inflates = Pride / achievement.
Movements of the body.
Open palms = truth / honesty / submission.
Hands in pockets = trick men not to participate in the discussion.
When a smoker extinguish his cigarette earlier than usual, she wants to end the conversation.
Whoever looks over his glasses intimidates everyone.
The glasses on the top of the head = relaxed, young, comfortable.
Intuitive is the one who can identify the contradictions between words and some physical contact.
Women are more intuitive than men, 87% – 42%.
This is because the female brain has 14 to 16 brain areas that assess the behavior of others, as opposed to men who are 4-6.
Seven out of ten people crossed on the chest the left arm over the right.
The body movements are inherent.
They observed the same facial expressions in people of different cultures.
The men wear a coat when we take the first right hand while women spend aristero.Afto first means for that move men use the left hemisphere and women right.
The evolutionary origin of some grimace goes back to our primitive animal past.
Stretching the nostrils allowing more air to oxygenate the body when it prepares for fight or flight.
Three basic rules for Physical Contact.
• read bundles cheironomion.Prospathiste to take lessons from various gestures.
• Look for verbal and non-verbal communication agreement (Freud aporrise when a woman was talking about the happy marriage but toyed with the wedding ring. Soon he began to analyze the problems in the relationship).
• read the gestures within the katastasis.Se one stop tight legs and hands and katevsmeno chin may indicate that the person cold but the same move apenantise a seller indicates negation.
Physical Epikoinonia.Ta Hands.
Hands are the most important organs in physical contact because have more connections with the brain than any other organ.
The palms show the degree of sincerity.
Young children want to hide something or lie put palms behind his back. A man who lies puts his hands in his pockets.
Palm upward no threat.
Palm downwards = power.
The closed palm with outstretched index gives negative synaisthimata.Oi people who do that are rude and belligerent.
The handshake comes from our ancient past, when people of different races extend their hands to show they were not holding weapons.
When we want to shake hands to show that we have sovereignty palm facing downwards.
Handshake subordination palm facing upward.
The nice handshake when palms are parallel and apply the same force used
Physical Epikoinonia.To Smile.
The natural and spontaneous smile creates wrinkles around the eyes.
The sneaky people only smile with her mouth.
The fake smile pulls back only the mouth muscles .Klassiko and bad example of the photographer tells us to be photographed saying …. cheese.
The real smile pulls oral muscles and eyes.
The smile creates positive emotions and positive reactions.
The four basic types of smile:
Smile with clenched lips = one who is smiling a secret that does not want to share.
The crooked smile = hidden sarcasm.
Smile with Fallen Jaw = is feigned and made to entertain some.
The throw Smile = head lowered and turned elsewhere and raised eye = from women to conquer a man.
Experiments with EEG showed that even artificial smiles and laughs cause spontaneous happiness.
Humor combats stress.
With laughter activates the happiness zone in the left hemisphere.
In many clinics there is room of laughter. It rooms with books and funny jokes .Each patient spending 30-60 minutes a day in this room enjoyed extremely fast anarosi.
When a man says that a woman has a good sense of humor does not mean that this tells jokes. He means that laughs with his own jokes.
Women laugh at men find attractive, while men are attracted to women who laugh with them.
Physical Epikoinonia.Vrachiones.
When crucify hands dramatically reduced our credibility.
With hands crossed our thought inaccessible.
Hands crossed on chest shows man who breaks out and leaves no one to approach him.
Anyone who has crossed hands have a negative mood.
The crossed arms with clenched fists show hostility.
People are used to cover body parts that feel most vulnerable.
Physical Epikoinonia.Cheria – Supporting.
The brain is connected to his hands with more neural connections than any other part of the body movements that do these give strong evidence for our emotional state.
Use gestures attracts attention and helps people to retain more information.
Rubbing hands together people show their positive expectation for something.
The excited salesman enters the principal’s office rubbing his hands and saying enthusiastically «we booked a large order.»
Hands clenched into a lifted position show annoyance even if the subject smiles.
The move roof as prayer, showing effort to resemble the divine person; to be avoided if you want to look convincing because they receive a movement arrogance.
Unless the fingers are clasped at chest height so it shows that we have all the answers.
Movement piato.To one hand above the other and resting there in person to indicate that the head is a plate. Practiced by women as flirting.
Hands behind the back practiced by kings – leaders – officers in patrol time .The move is very helpful when a person is in a state of stress feels confident and confidence. The move indicates power- confidence – confidence.
Hands inside pockets outside thumb = authoritarianism and confidence.
A classic action when we hear some bad news, is to hide our face and our two hands, believing that this will cut off from reality.
Physical Contact.
Hands show us and when we lie mainly in collaboration with the person.
We lie when xerokatapinoume and rub our noses.
The five common gestures of liars.
• Cover mouth = yposeinidita the brain tries to stop lying.
• Touching the nose = lying in the brain considered ketocholamines (chemicals) that make the mucous membranes of the nose to expand until it swells and nose known as Pinocchio syndrome.
• Rubbing the eye = attempt of the brain to stop fraud.
• Scratching the neck = doubt or uncertainty = I’m not sure I agree.
• Pulling the collar = deception causes increased pressure and therefore the itch sensation in the sensitive tissues of the face and neck.
The hand support the head = boredom .The hand helps a person not to fall asleep.
Petting chin = try to get a decision.
The most everyday movements:
• Gnepsimo = start for bowing and quit midway = excellent move, persuasion tool. Encourages the agreement and cooperation.
• Shake of the head has its roots in the time of breastfeeding. It means not.
• The hands on our hips make it look big and remarkable because they occupy more space.
Eye movements.
Increase in pupil size is directly related to mental activity, especially in solving problems, reaching its maximum expansion when the person finds a solution.
People judge Runway Girls as more attractive a photo has been changed to show the pupils of the eyes bigger.
This is an effective method to increase sales of any product uses an enlarged photograph of the person such as female cosmetics, hair products and clothing.
The Revlon managed to increase its catalog orders Kraja 45% enlarging the size of the pupil in the eye of fashion models.
Dilation of the pupils are implanted in the brain and occurs completely spontaneously.
The Ancient Chinese Merchants gemstones used reading pupil, in the eyes of buyers when haggle prices.
An ancient saying goes: «When you talk with someone you look him in the eye» .The most correct is to look at the pupils of the eyes.
Humans are the only primates highlighted the whites of the eyes, which he called the sclera.
The gaze direction is associated with emotional states.
Women are more whites and therefore read better dilation of the pupils.
The lifting of the eyebrows to always stand up to people who like you Like you and them.
Barter messages.
The lifting showing allegiance initially fear.
Women create a baby talk face.
When you look someone captures ours for more than two thirds of the total time, or it finds us attractive and interesting so it will have dilated pupils or that is hostile towards us and causes us, so the daughters would have shrunk.
The lateral gaze indicates interest, uncertainty or hostility.
When combined with slightly uplifted eyebrows or smile indicates interest.
If combined with lowered eyebrows furrowed brow or lip edges facing down reveals suspicious, hostile or critical.
In interviews candidates for recruitment should to create intense visual contact with our interlocutor and to keep up to sit.
At the outset of the interview anatallaxte handshake and then give your partner 2- 3 seconds to look at you from top to bottom.
Bend to open the briefcase, to hang your coat or to drag a chair toward you.
Sellers strategy that sharply increased their sales.
Using appropriate vlemattos lends credibility.
Habitat is the personal space around each person as an extension of use.
It includes space for personal items and a designated area around the own body.
Intimacy Zone: 15-45 ekatosta.Se that allow only those who have come in close emotional contact us.
Personal area: 46 to 1.22 .Apostasi hold social events than others.
Social zone: 1.23 to 3.60 .Apostasi we keep strangers from people who do not know well.
Public zone: From 3.60 and pano.Otan are addressing a large group of people.
The closer emotionally feel two people together, the closer they stand each other.
Comfortable guy beats everyone friendly the backs and touches is disliked because they violate the living space of others.
When a man is lying:

Upper half of the body = touch nose, eye rubbing, clenching the chair arms, anapsokokinisma, sweating, trembling voice, playing with pens – pencils
He drags his feet.
Suddenly shakes his fingers.
Xestafronei and crosses his legs.
People who make small, quick steps particular attention to the details.
The people who make big steps fond decisions accelerated procedures.
Individuals that support the body in the two legs are usually safe atoms.

Eye movements
The eye movements are distinguished by:
• the direction of gaze
• The type and duration of gaze
• the type and duration.
According to the research study.
• Gaze forming an isosceles triangle between the eyes and forehead expressing seriousness and realism on this and called professional.
• When the reversed triangle and the peak shifted from the front lips talk about the social gaze.
Avoiding movements.
Offend when we address the reason and not look human.
When we lift the chin and nose become unpopular.
When playing the mouth and eyebrows repelled.

Movements and interpretations (general).
Dishonesty = rapid speech, change of voice, sweating, trembling.
Boredom = stare, and xestafroma crossing of legs and hands, stretch, abstract smudge.
Anger = stretch fingers, clenched fists, tense, reddening of the face, uncontrolled movements of the hands.
Frustration = sighs, hands on head, grimaces.
Depression = subdued, soft speech, neglect hygiene and appearance, downcast eyes, soft speech, slow movements.
Indecision = open close mouth without speaking, tilting the head left right, glances from one object to another.
Nervousness = tightened body, biting lips, sunken eyes, sweat.
Leadership / leader = always surrounded by others, have a strong handshake, look others in the eyes, turning their body to their partner, guide discussion, is fit and play sports, dress conservatively, look others in the eye.
Confusion = repetition of words, repetition of movements, contradictory or erratic behavior.
Fear = bulging eyes, heavy breathing, howling, licking hands, nervous movements, glances around.

The legs .
All members of the body act as instruments of communication, the language of the legs but is considered the most reliable.
Crossed legs = defensive mood.
Crucified foot to the interlocutor = positive attitude.
Crossed legs in the opposite direction = negative attitude.
Open legs under the seat and arms resting in the hands of the chair = insecurity / uncertainty.
The face .
The face is the body part look more when talking to someone.
The six basic emotions expressing face are:
Joy.
Surprise.
Fear.
Thymus.
Regret.
Disgust.
Generally :
Our movements are the mirror of our culture.
They depend on five factors:
• On our descent.
• The culture.
• On our social status.
• The mental state.
• The environment at the time.
The movements of the two sexes differ in several aspects.
The men put his hand in the middle ten times more than women.
Men often put his hand on his temple.
Women when preparing to speak raise the sleeves.
Familiarize yourself with your image.
So you will understand the reaction of others when they see you.
The larger vocabulary has someone so make more moves.
Stop Retraction = ticked ypotagis.Kefali retracted or bowed, shoulders lowered, slouching torso, arms glued to the body, legs crossed.
Stop area = epivolis.pigouni behavior and head high, elbows open, chest extended, arms and legs
Stop = participatory approach behavior. Head outstretched, outstretched neck, torso leaning forward. Hands open, one foot in front.
Attitude Rejection = negative behavior. Head back, hands on the defensive, trunk turned sideways, the onus back.
Our movements are the mirror of our culture.
The importance of physical contact.
Even when we are talking on the phone and explain to someone you’re acting.
We can not shout hurray won with lowered hands.
I can not say I’m in great shape, kampouriazontas.
I can not say I’m an open person, with closed hands.
George Papatriantafyllou, carry solutions seminars with personal sessions and group seminars
George I. Papatriantafyllou
George Papatriantafyllou is the Author of books, Public Relations Programs versions Stamoulis 2008 Company Profile ed. Stamoulis 2011 board member EEDSA (Greek Company Public Relations / scientific association of Public Relations in Greece) teaches Public Relations and Business Administration executives businesses and gpappr@gmail.com students
George Papatriantafyllou,
He teaches Public Relations and Business Administration in Kariera company http://www.kariera.gr member of the international network Career Builder http://www.careerbuilder.com which provides high-level training to business executives worldwide, and more broadly helps executives to develop their career. George Papatriantafyllou is in Kariera Business Seminars, since 1999 our .Seminaria http://goo.gl/b4SIA

George I. Papatriantafyllou
Special communicators – Coach – Trainer
Professor of Business Administration Mr. ‘
Human Resource Development
Member of D / S of Greek Company Public Relations
Author Books Public Relations Programs / Corporate Image

E-mail: gpappr@gmail.com
E-mail: gpappr@icloud.com
E- mail: info@minobi.gr

Σχολιάστε